בריאות חיית המחמד תלויה במומחיות הוטרינר

בריאות חיית המחמד תלויה במומחיות הוטרינר

כל מי שיש לו בביתו חיית מחמד יודע כמה חשוב לדאוג לבריאות התקינה של חיות המחמד. מי שמגדל חתולים למשל, חייב להקפיד לעקר ולסרס אותם בסביבות גיל חצי שנה על מנת למנוע מהם להתרבות ולהביא לכם במתנה שגר של 4 – 8 גורים. כמו כן, חשוב להקפיד לגשת אל וטרינר על מנת לחסן את הכלב או החתול שלכם, ובכך למנוע מהם סבל ומחלות מיותרות. כאשר מדובר בגורים יש צורך לחזור על החיסונים מספר פעמים כדי לסייע למערכת החיסון שלו להתפתח כראוי. לעומת זאת, כאשר מדובר בכלב , מספיק להגיע לבדיקה שגרתית אחת לשנה ולקבל את החיסון השנתי ששומר על חיית המחמד מפני מחלות חיסון משושה שמעניק לכלב חיסון נגד ששת המחלות העיקריות של הכלב. מעבר לכך, חשוב לדאוג לתת לכלב או לחתול כדורים נגד תולעי מעיים, כדי לחסוך ממנו כאבי בטן ושלשולים. במקביל לכך, צריך לטפל בצורה עקבית בפרעושים על ידי מתן אמפולות אחת לחודש או לחילופין רכישת קולר מיוחד שתפקידו להרחיק את הפרעושים.

 

מספר דברים חשובים שכדאי לדעת לגבי וטרינר

וטרינר טוב ואיכותי ידע לספק לכם מענה לכל שאלה או בקשה. אנשים רבים לא תמיד יודעים כיצד לפעול במצבים מסוימים, מה דורש טיפול מידי ומה יכול לעבור מעצמו. לכן חשוב שלכל אחד תהיה האופציה לקבל מענה ותשובה לכל ספק או שאלה שעולים. לא רק כלבת היא המחלה היחידה של בעלי החיים הביתיים  לפעמים ישנם סוגי מחלות אחרות ויכול להיות שמדובר במקרים מסכניי חיים, בהם חיית המחמד עלולה למות אם לא תקבל טיפול רפואי בזמן המידי.  במצבים כאלו חשוב לגשת כמה שיותר מהר למרפאה הווטרינרית, היות וזמן משחק פה תפקיד חשוב ביותר. כדי שתמיד תוכלו לקבל מענה מקצועי, מומלץ לעבוד עם וטרינר שמעניק שירות 24/7. בצורה כזו תמיד תדעו למי לפנות במקרי חירום ולא תיכנסו לפאניקה או לחץ מיותרים. לדוגמא במצב של תאונת דרכים בה הכלב או החתול קיבלו מכה מאוטו חולף, חשוב מידית לגשת לבדיקה אצל הווטרינר. גם אם נראה שהכלב או החתול בסדר, הם אינם צולעים ומתנהגים רגיל, חשוב לוודא זאת על ידי בדיקה מעמיקה יותר. לעיתים כתוצאה מעוצמת הפגיעה נגרם נזק לאיברים הפנימיים או למוח (במקרה של פגיעת ראש), נזק זה לא נראה לעין אך עלול להוביל לסכנת חיים משמעותית לבעל החיים.
לסיכום, וטרינר מומחה מהווה מענה מושלם עבור כל חובבי חיות המחמד . חשוב לבחור וטרינר הן על פי הוותק והידע המקצועי שלו, והן על פי הרושם הכללי והיחסים הבין אישיים שלו. תזכרו תמיד כי מדובר באדם שאליו תפנו במקרה חירום, לכן חשוב שתרגישו עמו בנוח ותוכלו לסמוך עליו בעיניים עצומות. מומלץ לבחור בווטרינר בעל המלצות וחוות דעת חיוביות, כמו כן, כדאי לבדוק מבעוד מועד כי המרפאה מצוידת כהלכה ומאפשרת מתן טיפול מקצועי לבעל החיים במקרי חירום.

למידע נוסף עבור וטרינר מומחה אפשר לפנות ל וטרינרתלאביב.com

About the author